• NEWBODY FÖRSÄLJNING 2015

    TACK till Er alla. Nu har första ordern till Newbody gått och vi är otroligt stolta över att säga att det gått överförväntan bra. Föreningen har fått in en förtjänst på hela 123.543 :- Det finns fortfarande möjlighet att lägga order om Ni missat, använd nedan loggin, den Ni tidigare fått ut fungerar inte längre Dina inloggningsuppgifter till newbody.se Användar-ID: YC823114 Lösenord: uowcmdck Vad händer nu ? Vår order har skickats till NEWBODY och där kommer de plocka ihop den så att ALLA som sålt får egna lådor. När vi fått dem till kanslit får Ni ett mail att Era lådor finns att hämta. Ni går hem och lämnar ut paketen till Era kunder, tar betalt. Sedan får Ni ett mail av oss igen där vi medelar när Ni kan komma och redovisa pengarna. För Er som hellre vill sätta över pengar direkt till föreningen kan göra det på vårt PG 696369-8 där Ni märker inbetalningen med namn ( på den Ni gjort beställningen = samma som står på kartongen) lag och NB så vet vi vad inbetalningen gäller. Vilken grupp som sålt mest igenomsnitt redovisas senare. ÅTERIGEN TACK FÖR ERT ENGAGEMANG Backatorp IF Backatorp IF 28 sep 2015 0kommentarer
  • BIF DAGEN 23 och 24 OKT

    Nu är det bestämt hur vi lägger upp höstens BIF dag. På fredagkväll spelar de äldre lagen cup klockan 18-23 cirka. Detta gäller flickor och pojkar födda 01-03. Här kommer A och C lag vara med även Mamadonaz ( Mer info kommer från Era ledare) Vi har fik, lättare mat och läsk till försäljning. Vi håller till inne i hallen. På lördagen den 24 okt kör resten av föreningen uppvisningsmatcher mot varandra. Våra härliga gymnastikgrupper har uppvisning i lunchpausen Här har vi fik, fiskedamm, mat, lotteri allt precis som vanligt. Det blir ingen fest på kvällen utan håll utkik efter inbjudan till vår jubileumsfest som går av stapeln den 21 november. Väl mött BACKATORP IF Backatorp IF 24 sep 2015 0kommentarer
  • Öppet brev till politiker och tjänstemän i Gbgstad

    Till berörda tjänstemän och politiker Under flera år har vi försökt föra upp på agendan frågan om vår idrottsförenings bekymmer med obefintliga träningsmöjligheter. Några av er har fått mail från oss tidigare, några av er har träffat oss på möten. Nu kräver vi besked. Kort bakgrundshistorik och nulägesbeskrivning för er ännu ej insatta: Backatorp IF är en idrottsförening från Hisingen, med fokus på fotboll. Vi är i nuläget 17 lag, från pojkar/flickor födda -10 till A-lag. Ca 400 aktiva spelar fotboll med oss. 300 av dessa är barn under 15 år. Vi har ingen kommunal fotbollsanläggning i närheten av oss, dvs så nära att alla våra aktiva kan ta sig till cykel eller till fots. Backavallen som är närmsta anläggning ligger ca 3 km bort om man cyklar eller går från vårt huvudsakliga upptagningsområde Backatorp. Då behöver man korsa den vältrafikerade Skälltorpsvägen. För ta sig till Backavallen på egen hand från oss bör man vara ungefär 11 år minst. Annars är det bilskjuts/ åka kommunalt som gäller. Vi får aldrig ens i närheten så många träningstider på Backavallen som vi önskar. Vid förra årets fördelningsmöte av träningstider i januari till april fick vår förening fyra timmar. Vi har 12 lag som behöver/vill träna fotboll utomhus året runt. Även om vi delar planen och kör halvplan, så räcker inte tiderna till. Och man får bara tider på en anläggning, enligt systemet som Göteborgs fotbollsförbund kör med. Så i vårt fall innebär det att vi har tre andra klubbar att samsas med kring tider. Istället tränar och spelar alla lag i Backatorp IF upp till och med 7-mannaserierna på gräsmattor i Lillhagsparken och på Mullängen, ett grönområde i Backatorp. Dessa gräsmattor klipper och linjerar vi själva, för att det över huvud taget ska gå att vara där. Med vi så menas våra ideellt arbetande ledare och föräldrar. Kommunen klipper också, men inte så kort att det går att använda ytorna till fotboll. Det är tydligen en kostnadsfråga (och vi tänker inte ens gå in på all diskussion och allt förhandlande som föreligger i denna frågan). Och nu har bägge våra gräsklippare gått sönder (vi har två åkgräsklippare, som vi har köpt in för 18 000 resp 10 000 kr). Hur vi ska lösa detta övergår vårt förstånd. I Lillhagsparken går det inte att träna om det har regnat ordentligt en dag. Dels blir gräsytorna vattensjuka p.g.a. att den är dåligt dränerad (Lillhagsbäcken rinner alldeles bredvid) och dels så blir gräset alldeles uppryckt och förstört av hundratals små dobbar när planen är regnblöt. Det finns givetvis ingen belysning runt gräsmattorna, så utomhussäsongen på hösten tenderar att bli kortare och kortare;) Har vi tur kan vi träna september ut, i alla fall fram till kl 19. Ibland när lagen kommer ner till Lillhagsparken så har det varit fest i parken. Då får vi börja med att städa. Ibland har några roat sig med att köra sönder gräsmattorna med bil eller med moped. Då får vi försöka återställa, lägga på ny jord och så nya gräsfrön. Så, vi antar att ni har förstått poängen. Vi sliter nästan ut oss för att se till att våra unga skall kunna utöva fotboll i sitt närområde. Och nu har Göteborgs kommun beslutat att förtäta byggnationen i Lillhagsparken. Upp emot 500 nya bostäder ska det visst bli. Bland mycket annat så ska man bygga på våra gräsytor som vi använder som fotbollsanläggning. Man kan ana sig till att i en del av dessa bostäder kommer det att bo barn som gillar att spela fotboll. Vi har blivit lovade en ersättningsyta, en fotbollsplan. Den ska enligt planen anläggas strax norr om befintliga gräsytor. Som vi ser fram emot detta! Äntligen kan vi få ägna oss åt det som vi brinner för; att få unga att känna sig delaktiga i en samhörighet och att röra på sig. Men nu till frågorna; när ska fotbollsplanen anläggas? Och vem ska betala? Detta är frågor vi har försökt få svar på under en lång tid. Från vår synvinkel är fråga 1 lätt att svara på: Nu. Vi har behovet nu. Det kommer inte bli bättre eller lättare för oss framöver, att sköta en idrottsförening på dessa premisser. Fråga 2 är ur vår synvinkel också lätt att svara på: kostnaden ska Göteborgs kommun stå för. Fastighetskontoret? Idrott och förening? Ja, inte vet vi. Ni pekar alla åt olika håll när man frågar er. Om ni ens svarar. Vi vet i alla fall att det finns möjligheter. Vi har suttit på möten med Fastighetskontoret och Idrott och Förening och hört förslag på lösningar. Ni som var med där vet ju hur det skulle kunna lösas. Så vi vet att det går att lösa våra problem inom en snar framtid (innan nästa års säsong startar). Det är bara det att när mötet är slut så händer inget. Och som vanligt vet vi inte vem vi ska vända oss till, vem som jobbar för oss. Gång på gång på gång är det bara vi själva som tar upp diskussionen. Det som verkar saknas är viljan. Ingen verkar vilja föra vår talan, ingen verkar vilja driva på så att vi kan få samma möjligheter och förutsättningar som andra föreningar har. Man kan verkligen undra varför. Vi vill ha klara besked kring de två frågorna. Det är egentligen inte våra frågor, utan era. Men de uteblivna svarens konsekvenser är bara våra. Vi ser fram emot ett samlat svar och ett samlat grepp från Idrott- och föreningsnämnden samt dess förvaltning, Anläggningskommittén, Göteborgs fotbollsförbund samt Fastighetskontoret. För vi vet att ni alla måste samverka för att få en lösning till stånd för oss. Och vi tänker inte sitta och vänta längre. Fotbollsplansgruppen Styrelsen, Backatorp IF Backatorp IF 11 sep 2015 0kommentarer
  • Spelkväll fredagen den 2 okt

    Fredagen den 2 okt kommer vi ha öppet vår lokal för en turnering med några klassiska fighting spel på PS3 samt SNES. Vi kommer köra lite testa på och senare för de som vill spela en turnering. För de som vill kommer de finnas möjlighet att spela brädspel som när då då, Monopoly empire samt Monoply millionere. Vi startar klockan 18.00 och avslutar 22.00 Vi kommer sälja godis, läsk och glass i kiosken. Ingen anmälan krävs Åldersgräns barn födda 2003 och uppåt är välkomna. Yngre barn får komma med förälder. Vuxna finns på plats under kvällen Gratis entré Välkomna BACKATORP IF Backatorp IF 9 sep 2015 0kommentarer
  • Visa fler nyheter