• God Jul till Er ALLA

    Nu vid lucia börjar man känna sig lite sliten i kroppen och längta efter låååååång ledighet. Vi från styrelsen vill passa på att önska ALLA våra FANTASTISKA medlemmar en RIKTIGT GOD JUL. Vi har haft ett härligt föreningsår med massa utmaningar och faktiskt tror vi att vi nu i år är i mål på ett plus resultat, det första på 3 år. Detta tack vara Er ALLA och Ert härliga engagemang i vår förening. Vet Ni vår punktinsats på Newbody försäljningen gav ett tillskott på 71.234:- rakt in i föreningskassan, ca 20.000:- över vårt väl tilltagna önskemål. Helt galet vilken respons detta fick, detta tillskott går tillbaka till barnen i form av att vi kan hyra fler utomhustider på Backavallen, vi köper nya matchställ samt ny utrustning till vår lokal och versamhet. Nu blickar vi framåt och önskar ett minst lika härligt 2014, vi tuffar vidare mot nya utmaningar och nya mål. Vi hoppas att Ni ALLA hänger med på tåget och att vi under första delen 2014 har ett besked om vad som händer i Lillhagsparken. Vi avslutar som Benjamin Syrsa på Julafton. Från oss alla till Er alla, En riktigt GOD JUL Backatorp IF 12 dec 2013 0kommentarer
  • Backatorp IF samarbetar med Backa-Zanzibar.

    Backatorp IF samarbetar med Backa-Zanzibar. BIF har inlett ett samarbete med Kulturföreningen Backa-Zanzibar. Föreningen arbetar med utgångspunkt i Backa för att samla in pengar och stödja en sjukstuga på Zanzibar samt informera och lyfta intresset för bistånd på lokal nivå. Första steget i vårt samarbete är en insamling av fotbollsskor. Har barnen vuxit ur sina fotbollsskor? Kom med dem till oss så kommer vi ta med dem till barn på Zanzibar. Första sändningen kommer ske redan i mitten av januari 2014 – en låda för insamling finns i Klubblokalen redan nu! Vi har öppet varje onsdag till 19.30 då är det lättast att lämna in sina skor. Varmt välkomna. Backatorp IF 9 dec 2013 0kommentarer
  • Fair playpris till P05

    Fair play-pris till P05! Söndagen den 8 december deltog BIF P05 med tre lag i Fässberg IF´s "Luciacup". Killarna spelade totalt 12 matcher, varav 3 slutade med vinst, 7 matcher blev oavgjorda och 2 slutade med förlust. De tre lagen stod för en positiv och väl genomförd turnering men ledare och spelare gladde sig dock extra mycket av den "vinst" som tilldelades BIF P05, lag Svart, för Fair Play. Denna utmärkelse baseras på spelare, ledare samt föräldrars attityd och engagemang och beslutas av domarna med hjälp av ett poängsystem. Utmärkelsen tycker vi är ett mycket bra steg i arbetet för en juste-attityd-fotboll och något som alla klubbar bör ta efter, i sin roll som arrangörer av cuper/turneringar. Grattis önskar vi alla i Backatorp IF, ni är en förebild för oss alla killar. Backatorp IF 9 dec 2013 0kommentarer
  • Bingo på uppesittarkvällen 23 dec

    Nu finns det möjlighet att köpa bingo lotter till uppesittarkvällen hos oss. Köp på kanslit eller av våra barn/ungdomar som knackar på din dörr. Vi kommer även sälja lotterna på vår Julbazar den 7 dec. Oavsett vem du köper av så bidrar du gott till föreningen eller till våra lag. KÖP NU LOTTEN HOS OSS. Backatorp IF 15 nov 2013 0kommentarer
  • Visa fler nyheter