• Bollflicka 10 juli Sverige- Danmark

    idag blev det klart, vår Elin Hansson i flickor 01/02 kommer få överlämna matchbollen när Em drar igång i sommar. Det är otroligt roligt när vår lilla förening får ett sånt stort uppdrag. Elin vann platsen bland tjejerna i laget på utlottning och hennes första kommentar var när glädje tjutet lagt sig - Jag måste ringa mamma !!!!!! Redan i morgon är det en happening vid Gamla Ullevi ( ingång 4) klockan 15.00 där vi kommer vara på plats och framför allt Elin kommer få lite uppmärksamhet från press osv. Är Ni lediga kom gärna för att representera BACKATORP IF. Den 10 juli är det många stolta Backatorp IF:are som kommer spana efter Elin på TV och framför allt vi som är på plats på Ullevi kommer skrika oss hesa när BACKATORP IF är på plan :-)) Grattis Elin och lycka till !!!!! Backatorp IF Backatorp IF 26 jun 2013 0kommentarer
  • Fotbollskola 2013

    Nu när det gått några dagar och tröttheten lagt sig måste jag ändå säga att årets fotbollskola var ännu bättre än förra årets. Tänk så mycket härliga ungar vi har i föreningen och i områden omkring oss, tänk att vi har så fina ungdomsledare, (de har fått ett helt gäng nya fans) och våra ledare, vilket engagemang. Tråkigt nog blev vi av med vårt nya fina tält under första natten men det fick oss inte att lägga oss ner och lägga av utan vi kämpade på. Använde träden som skugga och vilket gehör vi fick från klubbar runt om. Häcken gav oss fribiljetter till onsdagens match vilken många åxå gick på, Kopparberg/Göteborg försökte hitta några tjejer som kunde besöka oss, och Blåvitt försökte hjälpa oss med att hitta spelare som kunde komma. Tyvärr var tajmingen dålig för både blåvitt och Kopparberg som släppt mycket spelare på ledighet alt träning så denna gången fick vi inget besök.Men de gjorde ett försök och det värmer i hjärtat. När vi åt vår avslutningsglass kom regnet och vi som jobbat med fotbollskolan har redan börjat fundera på hur vi skall kunna göra om detta till nästa år, planeringen har redan börjat. Sista dagen fick ambulansen komma och hämta två killar som skadat sig och vi kan hälsa att det var ingen hjärnskakning men dock en kraftig smäll som behövde kollas lite extra och en spricka i armen. Men Filip och Daniel, kom in till kanslit så bjuder vi på glass. Njut av sommaren och ladda ordentligt för nästa år LOVAR vi att det blir fotbollskola igen och vi hoppas vi ses då. // BACKATORP IF Backatorp IF 23 jun 2013 0kommentarer
  • Dunross och Backatorp IF ingår sammarbete

    Stiftelsen Dunross & Co samarbetar med Backatorp IP Stiftelsen Dunross & Co har som syfte att hjälpa barn och ungdomar att få en bra uppväxt. För att uppnå detta samarbetar Stiftelsen med idrottsföreningar i Västsverige. De krav vi ställer på föreningarna är krav som föreningarna själva ställer på sin organisation. Det handlar om att låta alla vara med, att ledare, spelare och föräldrar uppträder som föredömen på och vid sidan av planen och på så sätt främjar en god sportsmannaanda. En viktig del i det arbete som föreningarna utför är att vara inkluderande, att låta alla barn vara med och leka, spela och lära utan att de diskvalificeras för att vuxna anser att de är för dåliga. Vi ser att Backatorp IF uppfyller alla de krav vi ställer på en förening och vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete som stärker barn och ungdomar i de viktiga uppväxtåren. I skrivande stund är flera av våra tröjor inlämnade för tryck. Vi är så glada och nöjda över detta samarbete Styrelsen Backatorp IF Backatorp IF 23 jun 2013 0kommentarer
  • Material fotbollskola 2013

    På torsdag 13/6 lämnar vi ut allt material till de som anmält sig till vår fotbollskola under v 25. Vi finns i Kajutan ( matsalen brevid Backatorpshallen) Vi kommer vara på plats 18.30-20.00. Välkomna Backatorp IF 11 jun 2013 0kommentarer
  • Visa fler nyheter