Lotteri från 27 okt
Vi har lite vinster som inte är ut plockade från vår föreningsdag. Rosa Lott Kvarglömd klocka NR 27 Blå Lott Nr 16 Lila Lott Nr 40 Grön Lott Nr 82 Rosa/vit randig Nr 8, 24, 71 Grön/vit randig Nr 72 , 83 Prickig rosa Nr 6 Hämta ut era vinster på kanslit snarast, vi är på plats månd samt onsdag mellan 15-19 Vinster som inte är uthämtade 9 november tillfaller föreningen.
Backatorp IF
28 okt 2012
0kommentarer
Spelschema BIF dagen 27 okt
09:00 1 P06 Svart - PF07 09:13 1 P05 Svart - F04 09:26 1 F05/06 - C-lag 09:39 1 P06 Svart - F04 09:52 1 P05 Svart - C-lag 10:05 1 F05/06 - PF07 10:18 2 P99 - P03 Svart 10:31 2 P02 Svart - P04 Svart 10:44 2 F01/02 - P05 Svart 10:57 1 P06 Svart - C-lag 11:10 1 P05 Svart - PF07 11:23 1 F05/06 - F04 11:36 2 P99 - P04 Svart 11:49 2 P02 Svart - P05 Svart BOLLREGN BOLLREGN BOLLREGN 12:30 2 F01/02 - P03 Svart 12:43 3 P00 - P02 Röd 12:56 3 P03 Röd - P04 Röd 13:09 3 P06 Röd - F03 13:22 2 P99 - P05 Svart 13:35 2 P02 Svart - P03 Svart 13:48 2 F01/02 - P04 Svart 14:01 3 A-lag - P00 14:14 3 P02 Röd - P03 Röd 14:27 3 P04 Röd - P06 Röd 14:40 3 F03 - A-lag 14:53 3 P00 - P04 Röd 15:06 3 P02 Röd - F03 15:19 3 P06 Röd - P03 Röd - Vi kommer även ha lotteri, fiskdamm, mat och fika försäljning. Entré 10,- / vuxen och då går allt tillbaka till föreningen. Kom och ha en trevlig dag och kväll tillsammans med andra BACKATORP IF:are Alla ledare sköter lagindelningarna så vill du veta exakta tider ta kontakt med din ledare
Backatorp IF
22 okt 2012
0kommentarer
Säsongs sammanfattning av vår egen Dan i Alaget
Nu är säsongen över, segerchampagnen är uppdrucken och vi har nått vårt mål att ta oss upp i division 6. Vad har vi egentligen ställt till med? Jo vi har genom hårt arbete och en skön attityd tagit division 7 med ett strålande facit. Förlustkolumnen förblev tom och vi tog hem serien med 15 segrar och tre oavgjorda matcher och en målskillnad på smått fantastiska 63-17. Vi har producerat framåt och hållit tätt bakom, ett vinnarkoncept helt enkelt. Vi har haft två helt fantastiska målvakter i form av Björn Milde och Rickard Streby, seriens helt klart två bästa målvakter. Björn kryddade sin säsong med att ta hem omröstningen om Backatorps bästa spelare under årets säsong. Det går inte nog att understryka vikten av en duktig målvakt och hade Björn stått i motståndarmålet i våra matcher skall vi nog vara ärliga och säga att han hade gjort livet surt för oss. Backlinjen har under hela säsongen varit oerhört stabil, det har spelat mindre roll vilka spelare som har hoppat in då alla har gjort ett superbt jobb men skall man plussa för någon så är det Armin Huskic som med sin kompromisslösa spelstil har styrt och ställt som han velat där bak. Han har allt som en back behöver med sin storlek, styrka, snabbhet, brytningssäkerhet och styrka i luften men frågar man Armin själv så skulle han nog lyfta fram sin skottkapacitet som då och då resulterar i ett drömmål från 40 meter. Mittfältet är utan tvekan seriens bästa och konkurrensen har varit oerhört hård och riktigt duktiga spelare har ibland fått se sig förpassade till bänken. Vi har en härlig blandning av spelare med olika kompetenser som kompletterar varandra och bygger en oslagbar helhet. Vår lagkapten Andreas Friberg har visat vägen i många matcher med sitt stenhårda spel och i år även sitt målskytte då han har stänkt in åtta mål på tio matcher och på det tar en andraplats i vår interna skytteliga, Benjamin ”Benji” Bertrand har med sin vinnarskalle och sitt oerhört fina spel i år tagit en självklar plats på vårt mittfält, han är en av de nya spelarna som har höjt kvaliteten på truppen avsevärt inför årets säsong och vi önskar honom en fantastisk tid i den karibiska övärlden och hälsar honom välkommen tillbaks inför säsongen 2014. Jag vill dock särskilt plussa för David Ambros som i år verkligen har visat vad han går för i sin skräddarsydda ”treqaurtistaroll”, hans kvickhet i fötterna på små ytor är remarkabel och trots att man i många fall vet vad han skall göra har man inte en chans att hänga med och i år har han även börjat producera poäng och vann vår interna assistliga överlägset med sina elva assist på femton matcher. I anfallet är det ingen tvekan om vem jag vill lyfta fram, Kenan Mulahusic skall självfallet föras fram i rampljuset. Han har i år igen vunnit vår interna skytteliga med sina 18 mål på 17 matcher. Utan en målskytt vinner man inga matcher och det känns skönt att veta att man har en kille som hela tiden producerar mål, i år har han fått spela på ett lite annorlunda vis och kämpa mer för målen men det har inte stoppat honom från att i match efter match finna nätet. Man skall inte heller glömma bort tränarteamet i form av Fredrik Mattsson och Magnus Pettersson som har gjort ett oerhört fint jobb och mycket av det som de gör kanske man inte alltid tänker på men det tar mycket tid och kraft och ger oss andra möjligheten att vecka efter vecka komma till träning och match och få allt serverat. Egentligen skulle jag vilja lyfta fram varenda spelare i truppen då alla har bidragit till lagets framgång, vi har oerhört kul tillsammans både på träning och match, hade vi inte haft en så pass stor och bred trupp som vi har hade vi aldrig nått den framgång som vi nu har gjort. Det har inte spelar någon roll om någon eller några av lagets stöttespelare har saknats för då har andra spelare klivit fram och tagit ansvar och sett till att vi tagit tre poäng och detta tror jag inte hade vart möjligt om vi inte hade haft en så god stämning i truppen, om vi inte hade haft så roligt tillsammans. Säsongen avslutades med en seger mot Fotö inför en härlig publik och undertecknad, Dan Ahlman, fick avsluta säsongen med ytterligare ett fint frisparksmål (sådär killar ni visste att jag skulle ta upp det så jag kunde helt enkelt inte göra er besvikna). Och säsongen avslutades också med en härlig fest som styrelsen anordnade för oss, vi bjöds på fantastisk mat och god dryck och vi är oerhört tacksamma för att föreningen ställer upp för oss och visar sin uppskattning och förhoppningsvis ger vi något tillbaks i form av fotbollsunderhållning och även som förebilder för våra duktiga tjejer och killar som trillar boll i Backatorps färger. Vi får inte heller glömma bort lagets egen trubadur, Jack White, som med sitt gitarrspelande och lena stämma lyfte festen till oanade höjder. Diverse priser delades ut och speciellt en av vinnarna Andreas Müllerström visade en oerhörd ödmjukhet (host, host) kvällen igenom, frågan är om vi möjligtvis kanske får ner honom på jorden igen lagom till nästa års seriestart. En premiär som vi redan nu ser fram mot och där vi hoppas att vi återigen får se en stor publik som lyfter laget en nivå till. Nej grabbar nu har jag hållit låda alldeles för länge men jag vill passa på att tacka för en oerhört rolig säsong och uppmanar er alla att suga ett tag på den här karamellen och sen komma tillbaks taggade till tusen för att ta er an nästa års utmaning. /Dan Ahlman
Backatorp IF
14 okt 2012
0kommentarer
Klubbkläder försäljning onsdag 14/11
Maria kommer ha öppet vår klubbshop en extra gång innan jul. Är Ni sugna på att beställa en overall till ditt barn så är Ni välkomna. Sista dag för beställning för leverans innan jul är den 20 nov. Onsdag den 14 nov 17,30-19,00, övrig tid hänvisar vi till vårt kansli. Kontant betalning är smidigast, inga kläder beställs förren de är betalda Varmt välkomna hälsar Maria & Backatorp IF
Backatorp IF
8 okt 2012
0kommentarer
Visa fler nyheter