• Läs om vårt Alags framfart under säsongen

    Succé, mer än så hade jag egentligen inte behövt skriva när jag skall beskriva Backatorp IF:s A-lags seriestart. Det är dock fantastiskt roligt att vara en del av detta härliga lag i år så några rader till skall jag allt lyckas plita ner.   Det hela började egentligen redan förra säsongen som präglades av dålig närvaro på träningar och matcher men en kärna i laget bestämde sig för att knyta näven i fickan och satsa rejält inför årets säsong istället för att lägga sig ner och dö. Vi satte plakat runt om i hela Backa för att söka nya spelare. Kompisar och bekanta värvades till klubben och vi hade helt plötsligt ett lag som var villiga att satsa, som var villiga att träna. Detta kryddades också med att vi fick en ny spelande huvudtränare i form av Fredrik Mattsson som även har stort stöd av förra årets tränare Magnus Pettersson.   Säsongen har som sagt startat fantastiskt bra med sex segrar på de inledande sex omgångarna och vi har en solklar serieledning. Vi har en stor bredd i årets trupp där vi har en fin mix av unga spelare blandat med lite äldre, vi har riktiga finlirare, måltjuvar och grovjobbare. Vid behov har till och med föreningens ordförande Jonas Brusberg kommit in och förstärkt laget med både mål och assist.  Vår stora målskytt hittills i år är förra årets skyttekung Kenan Mulahusic som har mäktat med sju baljor på sex matcher. Årets snyggast mål kanske dock undertecknad själv kan stoltsera med då han smekte upp en frispark i krysset borta mot Diseröd, extra gött är det med tanke på att jag är självutnämnd frisparksskytt.   Vi hoppas och tror att resten av säsongen kommer fortsätta i samma fina stil och i takt med att segrarna rasar in så hoppas vi också att publiktrycket skall bli än större på Backavallen, så kom gärna och heja fram oss till serieseger säsongen 2012. /Dan Ahlman Spelare i Backatorps A-lag (Efter att krönikan skrevs har Backatorp tagit ytterligare poäng och är närmre uppflyttning) Backatorp IF 12 sep 2012 0kommentarer
  • Inbetalningar

    Vi börjar hämta oss efter sommaren och börjar blicka framåt. En sak i taget och det viktigaste först. Nu är det hög tid att betala in sina medlems och aktivitets avgifter. Den 30:de sept ser vi gärna att alla avgifter är betalda. Detta gäller endast nya medlemmar, Gymnastik, bollekis och Lottas Step. Fotboll endast nya medlemar 1/2 avgift ( prata med din ledare) Gymnastik 550,- Bollekis 400,- Lottas Step 800,- (900,- om du är ny för terminen) Betala in på vårt PG konto 696369-8 märk din betalning namn och aktivitet.( Tex fotboll -06) Backatorp IF 9 sep 2012 0kommentarer
  • Avsked

    Vi lämnade en sista blomma till vår Kerstin igår och fick uppmaningen att i utbyte mot den föra hennes kärlek/värme/omtanke vidare i VÅRA liv - avsked är tunga men kan göras fina också. Nu får vi alla försöka fylla det enorma tomrum hon lämnar efter sig. Det kommer ta ett tag innan föreningen är i fas igen men vi får ta ett steg i taget och det viktigaste först. Ta hand om nära och kära och framför allt Er själva. Backatorp IF 6 sep 2012 0kommentarer
  • Till minne av allas vår Kerstin.

    Trots en tids sjukdom är det oväntat, chockartat och smärtsamt för oss att berätta att "allas vår Kerstin" inte längre finns bland oss. Den 24 augusti avled hon efter ännu en blödning i hjärnan. Kerstin som alltid fanns här för oss alla; gammal som ung, ny medlem eller redan känd. Alla blev vi bemötta på samma sätt; med värme och glädje och med härliga kramar. Hon har gjort ett fantastiskt jobb och med stort engagemang skött vår förening, inte bara i det dagliga arbetet i kansliet utan på fester, inför tillställningar och möten. Vi saknar redan doften av hennes nybakade bullar, ledarnas hemlagade julbord, de små personliga hälsningarna på kuvert och i SMS eller telefonen och framförallt hennes glada och varma mottagande i Kajutan och i hallen. Hon fanns för oss alla och var "allas VÅR Kerstin". Nu finns hon inte längre hos oss och är redan saknad. Vi låter Elvis sitta kvar i kansliet och på så sätt finns hon ändå kvar hos oss - i minnet hos oss alla.  Våra tankar går till Kerstins familj. Det kommer att finnas en kondoleansbok i klubblokalen för den som vill lämna en hälsning. Backatorp IF 26 aug 2012 1kommentar
  • Visa fler nyheter