• HJÄLP

    Alla kan vara med och påverka! Nu äntligen är de två förslagen för hur Lillhagsparken ska bebyggas, ute på samråd. Det innebär att vem som helst kan lämna skriftliga synpunkter på förslagen. Ju fler som lämnar synpunkter om att behålla fotbollsplanerna, desto bättre för oss givetvis! Synpunkterna ska vara inlämnade senast den 22 maj, och skickas till Stadsbyggnadskontoret Köpmansgatan 20 Box 2554 403 17 Göteborg Förslagen hittad du på http://www.goteborg.se/wps/portal/planochbyggprojekt Dessutom kommer ett informationsmöte från kommunens sida att hållas torsdagen den 3 maj kl 18.00 - 20.00 i lokalförvaltningens rum ”Visdomen”, Lillhagsparken 13. Först presenteras förslaget och sedan avslutas mötet med en frågestund. Här har vi också stor chans att göra våra röster hörda!!! Mötet är öppet för alla, passa på att göra en insats för vår förening. Styrelsen Backatorp IF Backatorp IF 26 apr 2012 0kommentarer
  • Turneringsseger

    Pojkar 01, förstärkta med killar från P02 och P00, gick idag och vann Mossen Invitational i mycket tufft motsånd. En inbjudningsturnering med lag från Gunnilse IS, IK Zenith, BK Häcken, Örgryte IS, Partille IF, Öjersjö IF och naturligtvs arrangören Mossens BK och vårt eget duktiga gäng. Läs mer om deras prestation här. Låt oss hoppas att detta blir en inspiration till våra lag som startar sina serier imorgon! Backatorp IF 21 apr 2012 0kommentarer
  • Premiärer

    Söndag är den stora premiärdagen för våra lag i årets serier. Alla ser gärna en stor publik på plats! A-laget tar sig an Hålta IK på Backavallen med start 14.00, läs mer om läget i laget på deras lagsida. P99 åker till Färjenäsplan för match mot Älvängens IK, också start 14:00. På Arena Lillhagsparken spelar våra flickor i F01/02 två matcher mot Tuve IF, start 16.00 resp 17.00. Våra yngre blivande stjärnor som spelar 5-manna har redan börjat spela på den fina grusplanen vid Rambergsvallen, Backatorp är representerade i stort sett varje kväll (må-to) i veckan där. P00, P01 och P02 har sina seriepremiärer i veckan som kommer, och gubbarna i vårat C-lag verkar ha sin premiär den 29:e april. Stort lycka till allihop i årets säsong, och glöm inte - det viktigaste är att vi har roligt tillsammans! Backatorp IF 20 apr 2012 0kommentarer
  • Något kul

    Mitt i allt tråkigt har våra fina tjejer i F-01/02 varit på Vallhalla IP och där fick de vara maskotar till Kopparbergs FC. Rapport från folk på plats så skötte de sig fint och gjorde bra reklam för ett av våra härliga tjejlag i föreningen. Snyggt jobbat tjejer Backatorp IF 14 apr 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter